۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

شباهت دیکتاتورها

شباهتمای زیادی بین اخباری که این روزها از چین منتشر می شود با اتفاقاتی که اخیرا در کشور داشته ایم می بینم
ظاهرا تشابهات دیکتاتورهاست! نمی دونم چرا پس جان این مسلمانها مهم نیست؟ آیا آقایان نمی دانند که برخی از همین هایی که در خیابانهای -چین اعتراض می کنند و کشته و زخمی می شوند و نسبت آشوبگر و عوامل بیگانه می گیرند، مسلمان هستند؟ آیا اصلا جان آدمها برای اینها ارزش دارد؟ چرا فقط از کل مسلمانان دنیا، فلسطینی ها برایشان مهم هستند؟ چرا مردم خودمان نه؟ چرا مسلمانهای چین نه؟ مگر اینهایی که توی خیابانها اعتراض می کردند، بچه های این آب و خاک نبودند؟ مگر اینها مسلمان نبودند؟ مگر برادر و خواهر ما نبودند؟ کجایند که از جان اینها دفاع کنند و بگویند مسلمان در همه جای دنیا برادر دینی ماست! چه شد؟
این روزها وقتی صحنه های درگیری چینی ها را با پلیس می بینم، به شدت صحنه های درگیری نیروهای دولتی با مردم خودمان در ذهنم تداعی می شود. همان صحنه ها! همان خونریزی ها... شباهت این دولتها در چیست؟
دولت چین این اعتراضات را سرکوب می کند، آنها را به عوامل بیگانه نسبت می دهد، اینترنت و سایتها را فیلتر کرده است و راههای ارتباطی را مشکل! درست مثل اتفاقات اخیر ایران
شما قضاوت کنید .....
 

۴ نظر:

  1. خوش آمدی! خیلی‌ تصمیم خوبیه. این که آدم بتونه حرف هاش رو بزنه و حرف‌ها را بشنوه، عالیه. به امید روزی که همه رو در رو بتونیم بگیم و بشنویم. مجبور نباشیم خودمون رو با نام مستعار نشون بدیم. به امید آزادی بیان.

    پاسخحذف
  2. بابا آبجی‌!! اینجا تا بیای و یه کامنت بذاری، پدرت در میاد که! تا شماره شناسنامه ات را هم می‌ خواهد!!

    پاسخحذف
  3. سعی‌ کن بیشتر بنویسی‌. هر چی‌ از ذهنت می‌گذره. این پیشنهاد منه. ماه به ماه نباشه.

    پاسخحذف
  4. مرسی گلم! حالا دیدی ما چقدر دردسر داشتیم واسه نظر نوشتن واسه تو؟! :)
    حتما سعی می کنم بیشتر بنویسم.

    پاسخحذف